بودجه امسال شهرداری مراغه 16درصد افزایش یافت

شهردار:

بودجه امسال شهرداری مراغه 16درصد افزایش یافت

شهردار مراغه گفت: بودجه امسال شهرداری این شهر با حدود 16 درصد افزایش نسبت به بودجه سال گذشته به 470 میلیارد ریال رسید.

نادر ابراهیمی، روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال نسبت بودجه عمرانی به جاری 58 به 42 درصد است، افزود: 280 میلیارد ریال از بودجه برای طرح های عمرانی و 190 میلیارد ریال در بخش جاری هزینه می شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری بودجه عمرانی شهرداری نسبت به سال گذشته 30 درصد و بودجه جاری نیز چهار درصد افزایش یافته است.

شهردار مراغه با بیان اینکه 20 طرح عمرانی مربوط به سال گذشته و 25 طرح عمرانی جدید در سال جاری اجرا می شود، ادامه داد: برای ادامه عملیات عمرانی طرح های سال گذشته 120 میلیارد ریال و برای آغاز طرح های عمرانی جدید 150 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

ابراهیمی، عمده طرح های جدید سال جاری را احداث راه دسترسی به شهرک صنعتی به طول پنج کیلومتر با همکاری شهرداری، راه و شهرسازی و شرکت کاوه سودا، احداث پل دسترسی به شهرک فلزکاران، مسیر گشایی و احداث خیابان 45 متری شهرک سهند تا میدان مادر اعلام کرد.

وی، گفت: احداث دو پارکینگ طبقاتی، خرید خودروی اطفای حریق نردبانی ویژه ساختمان های بلند، تحویل ساختمان بنیاد عبدالقادر مراغی، احداث مجتمع سینمایی - فرهنگی سینمای دیجیتال و احداث مسیر دسترسی به استادیوم پنج هزار نفری از دیگر طرح های امسال مدیریت شهری مراغه است.

شهردار مراغه یادآوری کرد: ادامه احداث ترمینال بزرگ مراغه، سایت شهدای گمنام، توسعه و ساماندهی امکانات گردشگری رصد خانه، مقبره اوحدی و معبد مهر و احداث هفت و نیم کلیومتر از جمله طرح های مهم سال گذشته است که ادامه عملیات آن ها، امسال انجام می شود.

ابراهیمی، توسعه فضای سبز، برگزاری مسابقات بین المللی کانوپولو، توسعه مراکز فرهنگی (توسعه فرهنگسراها) و مشارکت با بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه و عمران شهری را از مهمترین اهداف این مدیریت در سال جاری اعلام کرد.

وی، با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری مراغه، ادامه داد: در این طرح تا پایان سال 97 اجرای 180 طرح پیش بینی شده که برنامه بودجه سال گذشته و سال جاری در این راستا تدوین شده و بیشتر این طرح ها نیز با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

شهردار مراغه گفت: در سال گذشته در راستای جذب سرمایه بخش خصوصی اجرای پنج طرح به ارزش 360 میلیارد ریال آغاز شده و در سال جاری نیز 20 طرح جدید نیز به همین منظور آماده اجراست.

وی اظهار کرد: برنامه های شهرداری مراغه برای تحقق اعتبار سال جاری بر اساس رونق بخشیدن به ساخت و ساز و درآمدهای جایگزین تدوین شده است.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه بودجه سال 93 این شهرداری با اعتبار 410 میلیارد ریال تدوین شده بود، افزود: مدیریت شهری در سال گذشته به علت رکود اقتصادی و کاهش ساخت و ساز در سطح کشور و به تبع آن در مراغه، سال سختی را سپری کرد اما با تلاش مجموعه مدیریت شهری موفق به تحقق بیش از 90 درصدی این بودجه شد.

شهر 170 هزار نفری مراغه با سه منطقه شهرداری پس از تبریز دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی محسوب می شود.

http://img7.irna.ir/1394/13940127/81573721/81573721-6391924.jpg

منبع خبر : ایرنا



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:, | 19:7 | نويسنده : شهروند مراغه ای |